Alla inlägg under februari 2012

Av emma - 15 februari 2012 22:51


körde till hässletown imorse för missa tåget i tyringe city.

sprang som en idiot till tåget för att inte missa det oxå!

väl i skolan, prov i historia. pluggat? nepp, men det gick nog bra! 

satsar på ett ig, för har steck :/

himma vid halv 5 idag, usch! 

städat lite och tvättat  


skrivit färdigt np talet ikväll oxå (y) 

nu ska jag sussa kudden, imorgon skola, och imorgon ska min pojkvän

bygga ihop min bil igen, WÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄY!!

ska bara inom biltema och handla 3 saker till den, hoppas jag köper rätt...

natti.


posssssss   

Av emma - 14 februari 2012 13:15

nu ska jag ger er lite tips som ni ska tänka på innan ni flyttar ihop med er kära!

jag flyttade till hus för ca 5 månadersen med min pojkvän, efter en månad insåg jag

att han egentligen skulle bo hemma oss mamma fortfarande. (inget illa menat kim, men sant)

dock bodde min pojkvän i lägenhet först själv, men redan där började jag upptäcka att disken 

jag lämnade på söndagen när jag åkte hem, stod kvar på samma ställe + 200 andra saker när jag

kom helgen efter. 

nu när vi flyttade ihop tänkte jag ju att då måste vi båda ju hjälpa till med både städningen,

disken, tvätten och eldandet. men ja jag ljuger inte när jag säger att han har diskat max 6 gånger 

på 5 månader, dammsugit 3 gånger, tvättat 0 gånger, men eldat nästan varje dag i 5 månader.

men det är väl inte mer än rätt? 


tips: be din pojkvän/flickvän diska efter er om ni ätit något, be han/hon hjälpa er städa ert rum, 

be han/hon hjälpa er att tvätta era kläder. säger dom nej, pallar inte, varför nu, måste vi, vi tar det sen,

behöver inte göras varje dag. då ska ni vänta lite längre tills dom gör dessa uppgifter med er!

annars kommer ni sluta som mig  

dagligen: skolan 8-16, jobb 18-22, kommer hem, diskar undan allt,

helger : städ, tvätt, strykning, plocka undan tvätt och disk.

varje dag: tjat till pojkvännen " kan du diska idag? " = bråk.

dom flesta bråken jag och min pojkvän haft handlar om just detta. så onödiga bråk, men vafan.

hur länge ska jag själv palla plocka undan efter honom?

han förstår inte heller att jag hade blivit såååå mycket gladare om han själv hade tagit egna tag och gör det

utan att man ska behöva tjata, för tjata det är jobbigt!


bara några tips!!


possssssssssss  


ps. ha en bra alla hjärtans dag!


Av emma - 13 februari 2012 17:43



hejhej!


jobbade igår, och fick jobba över så var inte hemma förran 23 :/ var jätte trött imorse.

nå, slutade skolan 3 idag, kom hem hade snökrig med hubbe och nu sitter jag här.

ska ta mig något och äta sen driva till jobbet. ny tur, kommer köra vilse!!!

imorgon är jag ledig från skolan, asgytt (y) men ska ta 2:a sprutan gardasil och sen jobb 16-22

uuuuh, tur det är lov nästa vecka!


possssssss   

Av emma - 12 februari 2012 12:04



hade inget å göra igår, så gjorde en mumsig smörgåstårta som jag och älskling åt som frukost imorse.

muuuums! nu ska jag köra mot gymmet med kusse och bränna fett..

sen ikväll blir det jobb, 16-22 !


possss  


Av emma - 11 februari 2012 20:39

 


testade ju såklart min studentmössa idag, ett måste ju!!!
nu bara längtar jag tills studentdagen!

loveeeeeeeee it!


poss    

Av emma - 10 februari 2012 11:02

godmorgon!

igår fick vi ju våra studentmössor, uber lycklig  

och eftersom vi bara är 9 i klassen och alla är tjejer, så bestämde vi att vi ska

träffas oss mig ikväll och äta tacos, glass och dricka lite smått. ska bli roligt och mysigt  

tror även att hanna & emma ifrån den andra hr klassen oxå kommer (y)


nu ska jag fixa till mig lite, (dra en mössa på huvudet) sen bege mig till skolan för

projekt lektion i 40 min sen samtal med mentorn, ouups   sen vidare å handla allt

inför ikväll :D


posssssss   

Av emma - 9 februari 2012 15:01

sitter oss min älskade mamma med min bror challe! idag fick vi våra student mössor, wieeeeeeeeee<3 poss :*

Av emma - 8 februari 2012 12:11

vaknade imorse av att katten lekte med mina fötter, skoj?

gick ner och upptäckte att min pojkvän stängt dörren till toan, där sigges kattlåda är.

hum, utanför dörren låg en del av mina saker, och på mina saker att sigge lagt sig en liten

äcklig korv. öööööööuh! den katten har något sorts agg mot mig.  


ajja! ska äta lite frulle nu sen börja fixa mig, och snart kommer bästa kusse   

jobb ikväll 16-22 !


possssss   

Skapa flashcards