Alla inlägg den 11 juni 2014

Av emma - 11 juni 2014 22:38

hejsan :)

precis slutat jobba, jobbar dock bara idag och imon sen är jag ledig igen :D
i måndags var jag på ullared med Henny ju [: vi shoppa för nästan lika mö [;
jag handla ett roooooosa strykjärn :D wiiiie !!
igår var jag en stund med Petra. Efteråt hämta jag famo å vi stack till lindells i finja. Vilket
sluta med ett samtal till pappi som godkände att ta lån för en ny bil ! änteligen :D:D:D
lagningen på min bil skulle gå på ca 5000kr, kunde bli mer och kunde bli mindre sa han, men han
tyckte jag skulle tänkta om en gång innan.. och det gjorde jag, alltså är jag nu på jakt efter en ny bil :D!
jag var ändå lite irriterad. så jag bestämde mig för å storstäda efteråt. och det gjorde jag..
en IKEA påse full med grejor åkte ner i källaren :D ! bra där emma..

jag har kommit på mig själv när jag suttit och tänkt.
jag är mer djurvän än människovän.
jag hatar att se djur fara illa. det räcker det är en liten mus. det är ett liv !!
såg en video på facebook för några veckorsen. där några killar filmade när en katt
sprang fram till den ena killen å började mysa, helt plötsligt sparkar killen iväg katten
så den flyger flera meter ! jag lovar, hade jag sett den kille som gjorde det hade han inte
haft sina kulor kvar. heeeeelvete vad arg jag blev ! jävla idioter !!!!!!!!
och har sett en kille här vid min lägenhet som sparka på sin hund. tacka gud så var
där en annan som såg det annars hade jag gjort det. ush !
samma sak med folk som har 100 olika djur men skiter i dom alla.
man ska inte ha djur om man inte kan ta hand om dom. har tid för dom eller inte känner
att man inte behöver lägga pengar på dom.
man vet från första början innan man skaffar djur att dom kostar och dom kräver tid.
som mina sköldpaddor. visst dom kostar väl mig kanske 100kr på 3 månader. men ändå?
en katt, ja den kräver mat, kattlåda, leksaker och massa kärlek.
vissa bör kolla upp fakta innan dom skaffar djur, det borde vara lag på vilka som får skaffa djur.
samma gäller barn egentligen menmen min åsikt ;)
men ni som känner er träffade, snälla tänk en gång till ! djuren har inte bett om att få komma till världen och dom gör bara sitt bästa..

~ don't care what they say, it hurts so good.
I don't wanna stop, I know I should !
but let's do it again .

Skapa flashcards