Alla inlägg den 4 januari 2015

Av emma - 4 januari 2015 10:55

fick dessa bilder på ett sms den 29/12. och under stod det "änglavakt enligt polis & lastbilschaufför.."
min första tanke var "lever dom?"
efter några minuter ringer mamma, ganska darrig i rösten och säger "ja det var Peter & foxi".. okej..
hur är det med dom med tanke på bilderna.. " jo konstigt nog mår dom bra, men dom är nog chockade, chauffören trodde inte att där skulle stiga ur någon ur bilen"
ja, min fina styvpappa & hans fina/mesiga hund foxi mötte en älg påvägen hem..
man tror inte att det händer en själv, men som han sa själv "jag blunda & det gick så snabbt"..
jag har alltid sagt att jag har aldrig sett något djur vid vägarna när jag kört i 70 & uppåt.. men ändå vet jag att dom små liven lockar bakom träden.. visst det är inget man kan förhindra för händer det så händer det men det är hemskt när det väl händer..
älgen dog, bilen skrotas men det viktigast av allt är ju såklart att han & hunden mår bra! en älg föds på nytt, en ny bil kan man köpa men man kan aldrig ersätta Peter & Foxi..
kör försiktigt där ute <3

(det var OK att lägga ut detta för Peter, bara han inte var med på bild)

Skapa flashcards