Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

flytta ihop?

Av emma - 14 februari 2012 13:15

nu ska jag ger er lite tips som ni ska tänka på innan ni flyttar ihop med er kära!

jag flyttade till hus för ca 5 månadersen med min pojkvän, efter en månad insåg jag

att han egentligen skulle bo hemma oss mamma fortfarande. (inget illa menat kim, men sant)

dock bodde min pojkvän i lägenhet först själv, men redan där började jag upptäcka att disken 

jag lämnade på söndagen när jag åkte hem, stod kvar på samma ställe + 200 andra saker när jag

kom helgen efter. 

nu när vi flyttade ihop tänkte jag ju att då måste vi båda ju hjälpa till med både städningen,

disken, tvätten och eldandet. men ja jag ljuger inte när jag säger att han har diskat max 6 gånger 

på 5 månader, dammsugit 3 gånger, tvättat 0 gånger, men eldat nästan varje dag i 5 månader.

men det är väl inte mer än rätt? 


tips: be din pojkvän/flickvän diska efter er om ni ätit något, be han/hon hjälpa er städa ert rum, 

be han/hon hjälpa er att tvätta era kläder. säger dom nej, pallar inte, varför nu, måste vi, vi tar det sen,

behöver inte göras varje dag. då ska ni vänta lite längre tills dom gör dessa uppgifter med er!

annars kommer ni sluta som mig  

dagligen: skolan 8-16, jobb 18-22, kommer hem, diskar undan allt,

helger : städ, tvätt, strykning, plocka undan tvätt och disk.

varje dag: tjat till pojkvännen " kan du diska idag? " = bråk.

dom flesta bråken jag och min pojkvän haft handlar om just detta. så onödiga bråk, men vafan.

hur länge ska jag själv palla plocka undan efter honom?

han förstår inte heller att jag hade blivit såååå mycket gladare om han själv hade tagit egna tag och gör det

utan att man ska behöva tjata, för tjata det är jobbigt!


bara några tips!!


possssssssssss  


ps. ha en bra alla hjärtans dag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma - 18 februari 2015 23:05


just nu känns det som om jag skulle vilja skita i ALLT! 3 veckor har bestått utav massa plugg, 3 prov på tre veckor inom medicinen och det är inga små prov! läxorna ligger på hög, försöker beta av dom en efter en, ligger bara en back nu men imon får...

Av emma - 16 februari 2015 23:54

heeeej :) jobbehelgen gick bra, bara as mycket att göra nu så man ser sin egna skugga springa före en.. ush.. idag har jag pluggat lite, sen handla vi sedan stack jag & challe till famo Hanna och hälsa på :) pigg som vanligt förutom hon hade fåt...

Av emma - 8 februari 2015 20:37

hejsan :) i lördags gick bilen mot Bromölla !! jag & mamma började dagen med att ut och äta Kina mat, andra dagen för mig i rad... sen hem och börja måla ! vi krängde kladdkaka och målade kvällen lång & idag :) har gått upp dom 5 kilona jag pre...

Av emma - 6 februari 2015 23:20

hejsan :] idag var jag oss arbetsterapeuten med min handled, har fortfarande en kraftig inflammation i armbågen som strålar neråt, så ska på akupunktur om 3-4 veckor.. blööh, jag gillar inte nålar, jag kan sticka andra men gillar inte att bli stu...

Av emma - 3 februari 2015 22:55

hejsan :) jobbehelgen gick bra, i lördags tvingade nicolina ut mig, henny & linnea, så efter jobb -> förfest här, mot bankomaten, kommer emma på sin pin kod till kortet? nä, låna pengar sen vidare mot Harrys. på söndagen på jobbet var vi alla gans...

Ovido - Quiz & Flashcards