Alla inlägg under november 2014

Av emma - 30 november 2014 15:29

WOOP lite bakis idag jaaa..
men det var roligt igår :)
tackar petra, henny, Sophie, sara, Evelina, Lisette, maria & sukran för en toppen kväll :] det blev god dricka och goda shotar :) kanske en för mycket...
igår var jag i catfight med en brud.. hon flög på mig och tog stryptag men jag puttade henne så hon flöööög iväg och precis när jag skulle "hoppa" på henne tog två killar tag i mig och sa att det inte var värt det.. SANT ! så tack :)
ja dessa killar.. bjuder på drinkar, visst gott ! men igår var där en kille som sa "jag vill bjuda dig på en drink men du får inte tro att jag vill ha dig i säng sen" nahe? ska man tro de varje gång en kille köper en drink till en? sen hans kompis bara "jag köper en drink till dig men de är bara för jag vill ha dig i säng" aha okej..
men nej. jag är inte den som hoppar i säng med killar!! delade säng med petra inatt, säkert & bra! haha

var ju på Ullared i fredags :) fyndade liiiiite & julklapparna är färdig köpta, skönt :D 


nu ska jag krypa ner :)
ha det fiiiiint!

poss

kom ut till pappi å dom i torsdags och möts av Alex som ser ut såhär. trodde först de va en ailien eller något..

~ poker is like sex, if you don't have a good partner, you better have a good hand!

Av emma - 27 november 2014 10:14

WOOP semester !!
eller ja, idag bara haha..

jobbehelgen gick bra :]
har även jullov från skolan nu så jätte skönt :D laddar vi upp för en ny termin!!

i måndags var jag oss Alex och käkade kinamat & bara chilla :]
i tisdags full fart.. eller nej, tatuerade typ bara mig.. haha!
var oss petra & milo på kvällen och bara myste :]
tatuerade mig oss Felicia, jätte duktig så henne tipsar jag :]

igår jobb & idag tog jag semester.
ska strax till famo sen ut till svackan och börja slipa på min sänggavel :]
sen kommer mammi :]
imorgon blir det Ullared, yääääy :D
och utgång på lördag, yääääy :D

seeeeya :*

julpyntade lite, även siggelina fick bli fin ;)

inte nog med inbrott i källarna, nu snor dom bilar på min parkering oxå..

fick vara försöks kanin åt Felicia :) blev super nöjd!
ska snart lägga till 3 rosor mer :)

~ spegel, spegel på väggen där,
säg mig du vad skönhet är.
ska man se ut som en pinne
och känna sig inne?
ska man tro att man é cool
bara för att man köpt ny kjol?
läppstift, mascara och kajal
vi har för stora skönhetsideal.
varför få skuldkänslor stora,
och bli kallad hora.
för att man ser ut så man gör
och beter sig som man bör?
tjejer sminkar sig i hopp
för att en snygg kille skall dyka opp.
killar borde titta vad som finns inuti
och få reda på allt det sköna där inne i.
nej, skönhet är vad som finns inuti.
resten kan man skita i.
spegel, spegel på väggen där,
jag vet nog vad skönhet är!

Av emma - 18 november 2014 23:34

Av emma - 16 november 2014 20:06

hej :]

söndag söndag..
snart denna lediga helg över...

i måndags var det ju prov i psykologi. känns helt OK..
på kvällen åt vi oss famo sen skjutsa jag hem challe & sedan plocka jag upp mammi :] jag och mammi vi bakade, negerbollar, havreflarn & kanelbullar. så har för ätit mig en del så ska inte äta en enda kaka resten av år 2014. eller? svårt när man har de kollegor som man har ;]
mammi åkte iallafall hem i onsdags och jag åkte till jobbet..
i torsdags var de skola 9-15.30 sen jobb till 22.30 vi övade på blodtrycket på lektionen och hon som gjorde det på mig pumpade upp manschetten gaaanska för mycket två gånger så kändes som min arm var påväg mot himlen... haha!
men mitt blodtryck var iallafall OK :D
på kvällen gjorde vicky hand och ryggmassage på mig som vi oxå lärde oss i skolan. aaaaas najs, ska möta en man som älskar att ge massage, nomnom..

i fredags blev det stan med famo & challe, sen en runda till finja för kaffe & skitsnack med petra :) sen taco & film mys med jenni, Stoffe & challe!

igår var jag varit ute i svackan och aaaaaarbetade.. blööh.. haha.
körde ut för att hjälpa dom med att klyva bränne men nej, jag fick mata grisarna, fylla på med müsli och tanka diesel.. haha och jo lite med brännet oxå :] men de är kul att man kan hjälpa till !
jag vill ju oxå bo på landet.. men igår tveka jag..

idag var vi på dop för söta Nicole. fint och trevligt var det och hon är ju guda sööööt !!! :*

sen körde jag ut i svackan igen.. hjälpte till återigen att mata grisarna.. igår fastna jag i leran, men tog mig loss!! WOOP :D idag hade jag den rätta tekniken.. haha
hjälpte till att kasta lite ved efter Bo va där med trallorn och puttade in allt.. tyckte pappi sa att de va ca 60 kubik ved.. pööh, vill inte se ved på ett tag nu.. tränade dock arm musklerna ;)
sen lagade jag rosten på bilen, ju mer man lagar dessto mer kommer de tycker jag? haha.. tog av ögonlocken på bilen oxå, ska spraya dom i svart istället.. sen bytade vi till vinterdäck :) pappa bytade däcken medan jag fick hissa bilen. den dumkraften (heter de så? iallafall den va dum & jobbig så den får heta så!) den va iallafall jätte jobbig och pumpa upp och sen pumpa ner. eller nej inte pumpa utan skruva !!!!!! men känner mig delaktig i däck bytet så bra ems :D hihi.. dock tog vi sönder en packning till mina lågprofil däck så får köra och leta efter någon ny :D

fälgarna ska jag nu ta tag i och slipa ner för sedan lackera om dom.. ångrar mig redan, och jag har inte ens börjat...
men dubbdäcken är iallafall på :D

HAHA !!!
ska dela med mig en utav mina svagheter. jag är väldigt svag för män som
bär tex mc kläder, hockey kläder, Cross kläder osv. haha de är alltid lika roligt när man ser en mc komma, mhm ser smal, lång & jävligt sexig ut. tills dom tar av sig hjälmen. jag brukar bli rädd så jag går och gömmer mig..
samma med hockey, nomnom smask men hjälmen av och puff så är emma borta.. håll med mig? måste ju vara fler som tänker som mig? eller?! ingen? hm.. väntar fortfarande på att jag en vacker dag ska dregla när hjälmen åker av istället för att fly...
haha #fortsättdrömma #hoppetärdetsistamanskageupp

nu film sen sussa :]
skola sen jobb imorgon...

poss :*

tvättade och städa bilen i måndags, tror fiffi ville ha lite uppmärksamhet?

Alex hjälpte mig med bilen idag, liiiite.. han vet att jag har godis i bilen..

~ hej!
får jag presentera dig en vän som heter avundsjuk?
du träffar honom när allting går bra i livet. hans syster patetisk, behöver delar av ditt liv för att kunna leva själv. varför? för att du representerar allt dom inte är.
då kan du kalla på mig, och vem är jag?
jo, jag är leendet och jag ska förstöra deras dag!

Av emma - 8 november 2014 23:01

heeej :D
då va denna jobbe kvällen över, imon sista sen ledig tills onsdag :D dock skola på måndag, och prov i psykologi. blööh !!!

nu när jag parkerade bilen kom där två killar gående, helt plötsligt stannar den ena mot husväggen och börjar spy, och kompis står fint bredvid och tittar på?! haha hade de där varit min kompis som hade stått och spytt hade jag spytt med han/hon för fyfan för spyor. blööh !

ja just de, förra helgen på Harrys var ju vissa utklädda! (jag behöver inte då jag har två svarta kattor vilket betyder häxans kattor så jepp) men iallafall, jag är as rädd för människor som har tex maskar på sig. asså såna man har för att dölja huet. vet jag vem som är där under så är det OK men att inte veta vem som är där får mig att vilja gråta.. haha en gång när jag jobbade allhelgona helgen så var jag inne oss en vårdtagare, när jag ska gå ut står där några i dörren med maskar på sig, jag skrek hjälp sen vände jag mig om och stängde dörren igen. då kom vårdtagaren och bara "men vad händer ?!?" jag livrädd svarar "de står några utanför dörren och är jätte läskiga.." han skratta och öppna dörren och sa till mig "de är inget att vara rädd för, gå du så vaktar jag" puuuuh !!! jag var seriöst livrädd resten av den kvällen, tur jag hade en modig vårdtagare som kunde rädda mig haha..
hade en sån mask dykt upp framför mig idag hade jag nog slagit ner personen.. så passa er från att skröna emma !!!

nu ska jag & kattorna krypa ner till ett avsnitt av revenge :D

poss :*

när jag ska ta selfie kommer siggelina. men hon vill ju inte ens vara med? utan stryker sin rumpa mot mig.. blööh

imon är de farsdag :) skrev en fin dikt till pappi som lyder såhär:

Man ska aldrig underskatta dig
inte när det kommer till minsta lilla grej.
Du finns alltid där och ställer upp för mig,
men så är jag ju också pappas lilla tjej <3

~ just smile.

Av emma - 6 november 2014 23:22

häääääy :D
läget ?
med mig är det hyfsat bra :)

idag var jag i skolan & lärde mig ta blodtrycket. de ca intressant men de blir rörigt i Emmas lilla hjärna... men övning ger färdighet :D !!

efteråt blev de lunch på farozon med pappi, famo & challe :] nomnom !

sen hem & plugga lite, somnade dock emellan... var oss tandis idag och slipa till min tand :E nu ser den nästan likadan ut som den andra, lite halv snygg sådär men var tvungen och fråga min tandläkare "va sa du?!?" när han sa att jag fick de gratis :0 heeelt chockad blev jag.. haha..
sen hem & sedan kom challe lite. han fick en tidig julklapp av mig, ett par hörlurar.. nu får vi se hur länge dom håller.. han har nog haft 50 såna på ett år medan jag haft mina i snart 4 år?! människor !!! haha..

nå. vad ska vi diskutera ikväll?
haha jo just de! alkohol..
hur påverkas du utav alkohol? jag själv? jag påverkas olika mellan gångerna. jag tänder iallafall på alla 4 cylindrar när jag är alkohol påverkad medans jag i nyktert tillstånd kanske bara tänder på 2... men iallafall ! jag har varit med väldigt ofta om vänner som visar sina riktiga jag men dagen efter är dom precis som om ingenting har hänt ? mycket lögner kommer fram, sanningar, förnekelser, och ja Gud vet allt. klart jag med slänger ut de där ur min käft, men dagen efter ber jag iallafall om ursäkt eller står jag får det jag sagt?! men ja, vi ska ju inte skylla på alkoholen. folk som är otrogna på fyllan? aha.. jaja :D hihi
jag gillar alkohol, inte allt men jag har mina godingar. och ja de sätter spår i huet men jag har aldrig varit otrogen på en fylla. för varför? och sen kan jag tycka att om man gör de på fyllan, varför skulle man inte då göra det i nyktert tillstånd?
mja ja jag vet inte..
blir vi dumma i huet av alkohol?
äh.

nu ska jag sova :)
natti :*

och så har vi min nya vän. hans sms får mig att garva?! beror de på att han är lika störd som mig?

~ just because you miss some one dosen't mean you need them back in your life. missing is just a part of moving on.

Av emma - 2 november 2014 20:24

hejsan :)

veckan som gått har varit full & åter full..

skolan i måndags, sen hem och plugga. i tisdags jobba jag extra, var även på kyrkogården och gjorde fint till farfar <3
onsdags jobb.
torsdags, skolan 8.20-11.00 sedan brandutbildning 13-16 sen jobb 16-22.30 och den kvällen var rörig så var inte hemma förrän efter 11.
fredags möte med lärarna sen frissan & sen hem och städa och fixa. jenni hjälpte mig med p&p nya klösträd :)
igår kyrkogården igen med famo för att tända ljus till farfar :) sedan fix, sen kom tjejerna hit å drack lite sen stack vi till infinity och åt, sen bowla vi och sedan drack vi lite här sen blev de utgång :) [många sen] jag var den enda singeln utav 9 tjejer så de kändes ju kul.. HAHAHA !

idag vakna jag och mådde bra :) inatt när jag kom hem plocka jag undan allt å städade :) ringde mamma vid halv 2 och samtidigt gick jag ner i tvättstugan å la in tvätt.. kollade även snabbt inne i förrådet och upptäckte att jag hade haft inbrott där. blev så jävla irriterad så gick raka vägen upp & ringde polisen. haha ja, dom noterade det och bad mig sedan gå ner för att kolla om dom hade snott något. samma veva prata jag med Peter, mammas kille. och när jag lyfter på en filt ramla 2 minnes kort ut som är ifrån ps2. då slog det mig. var fan är min feta blåa Ikea kasse full med ps2 spel, sims spel, 5 konsoler & mina 2 ps2 "apparater", sing star grejorna, tavlorna och en jävla massa andra grejor ?? helvete va arg jag blev så Peter fick höra en jävla massa svordomar! ringde polisen igen sa vad jag saknade och vi räknade ut att de är saker för värde 7000-8000 kr borta ! helvetes jävla skit :@ ja jag vet att man inte ska förvara såna saker i källaren men varför inte ?! de är förfan mitt förråd och ingen annan jävel har där och göra ! FAAAAAAAAAAN. och sen är jag ännu argare på mig själv. flera månader har jag sagt till mig själv " ring nu och teckna försäkring" japp. dagen är kommen och det är försent ! för nu är där inget mer utav värde där nere. jo mina julgrejor om de nu är något för dom.. dom har inte förstört något men dom har även vändt ut och in på en låda full med foto osv, och tagit lådan ?! men inget annat som låg i lådan? undra vad dom skulle med den lådan till? kostar väl 39kr på Ikea så dom hade väl kunnat köpa en egen?? jävla arg är jag och de är så äckligt för nu vet man att där är några svin i källaren när man sover ?! eller är vaken? mitt på dagen kanske ? men nä fyfan !!!! dock hade dom gått igenom allas förråd denna gången. känt mig så lugn för varit inbrott där 5-6 gånger vad jag fått höra men aldrig varit inne i mitt.. jävla svin. hade seriöst kunnat skjuta dom i tån eller något ! ser jag mina saker på blocket eller något så kommer jag ta tag i det själv och hämta hem mina saker !!!!!

nog med det. FAAAAAAAAAN!!!
igår på bowlingen knäckte jag såklart min tumnagel, helvete vad ont de gör! den knäcktes nere i "köttet" så är så öm. kan inte ens torka mig med den handen så vänstern får duga så länge.. ännu en anledning till varför man inte ska bowla. kom på 5 plats utav 8 så helt okej hahaha.

vakna även och titta mig i spegeln och upptäckte att jag saknar lite av min framtand ?! en lagning som jag gjorde för 2 årsen har gått sin väg. så är jag tyst vet ni varför..

är såååååå trött på livet just nu så de är deprimerande. när ska turen vända?!

haha jo en sak till.
ett tag nu har jag märkt att vid vissa tillfällen kör de en bil här utanför och "gasar" lite extra.. efter många om & men och lite sökningar visar det sig vara mitt ex ?? så jag skrev ett fint sms till honom där jag även lade till "vad får du ut av det" ? och ja, vad fan får han ut av det? haha pinsamt ju!
så nu har jag delat med mig lite roliga saker :)

nu ikväll har jag varit arg, men har ändå lyckats lämna in alla läxor för denna gången.. puuh nu ska jag diska sen krypa ner..

poss

jag & min klänning syntes på bowlingen iallafall.

okej jenni, mysigt med skon?

panda gillar trädet ;) dock kommer han inte in i "kojan" och när han lägger sig i den runda skakar hela ställningen..

såhär såg mina & karros likör 43 shotar ut :) blanda alla på en och samma gång, för de gör dom ju i magen ;)

mina naglar som äntligen börjat växa ut igen..

tummen ner för mitt liv just nu..

Skapa flashcards