Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

~ onsdag..

Av emma - 29 augusti 2013 00:59

hej :)

igår efter jobbet slockna jag på soffan, helt trött......
imorse ringde kl för tandis, lagade ett gammalt hål å tog undersökning.
fyfan asså! kan i stort sätt säga att lönen kom igår och tog slut idag! fan vad dyrt det är !
allt kostar här i världen, snart luften vi andas in oxå ! eller ja eftersom jag tar två supar symbicort (astma spray) varje morgon och kväll så betalar jag i stort sätt för luften jag andas in...
iaf, blev sur på tandis så körde hem å baka kladdkaga...
paddan gilla den!
sen piggy fick bada lite idag ;)

vid 13 blev de till jobbet för
möte, fick vara med! yey de va faktiskt lärorikt! (månads/timisar får inte vara med på möte annars så kände mig hedrad) hähä mobbad..
sen blev de stan med Petra å
milo, sen tv och kladdkage häng här!
köpte förresten ett nytt linne idag, helt vanligt men i orange färg.
frågan är, är det nu jag ska göra snygga moves för er på bilderna? typ stå lite åt höger med ena tån å vänster med andra? puta lite med rumpan eller brösten? nä, för de lär jag knappast göra i verkligheten... minerna på bilderna lär jag garanterat göra så fick bli så!

nu ska jag uttrycka mig lite, och de får man. ellor?
ang mitt jobb..
när folk frågar mig vad jag jobbar med så blir de först tomt i huvudet.
eftersom många trycker ner och ser snett på det yrke jag har !
jag trivs super bra med mitt jobb, jag gillar att hjälpa folk, att veta att jag gör något fint för någon, att jag duger!
och sist men inte minst, så gillar jag mina arbetskamrater som jag jobbar/jobbat med! så har inget negativt att säga om det.. trist med folk som inte trivs på sina jobb..
just nu är jag månadsanställd inom kvp (kvällspatrullen) tills på lördag, sen tar min 65% tjänst slut. jag har chilla tider, denna veckan kommer jag jobba måndag, tisdag, fredag, lördag och söndag! sen nästa vecka hade jag jobbat onsdag & torsdag bara :) så rätt chill, men de är ett stressigt arbete jag har..
men det jag vill komma till är attttt. folk tror att vi bara torkar rumpa, å gör skit jobb.. men så är det inte! vi gör så himla mycket mer som ni inte vet.
jag kan bli irriterad om "vänner" säger något negativt å surt om oss inom hemsjukvården, de är då jag bara vill säga ' ta hand om din famo, fafar, mormor, morfar, mamma, pappa OSV själv då !!! '
tycker folk ska vara glada och uppskatta oss som faktiskt tar hand om era anhöriga! och hur tungt och jobbigt det egentligen kan vara!
lyfter du inte rätt kan du få ryggskador, gör du inte så kan du få men senare i livet.. vi sliter på våra kroppar helt enkelt :D
mitt jobb är faktiskt inte bara ett jobb för mig, jag gillar det jag gör så ibland glömmer jag att jag jobbar!
låter kanske töntig, men jag står för att jag gillar mitt jobb! så gör du med det :)
jag har jobbat där i 2,5 år snart, och hoppas såklart på att jag kommer få stanna där längre!

nej nu ska jag sova, imorgon ska jag avslöja en hemlis för er..

haha måste förresten berätta vad som hände i fredags på Harrys.. stod å prata med några vänner å helt plötsligt ställer sig en kille framför mig å börjar nynna på mc donalds melodin och avslutar med ' i'm loving it'
jag bara ursäkta?
han bara ja, jag älskar donken, alltså älskar jag att kolla på dig.
-förknippar du mig med
donken när du ser mig?
-nej nej nej, jag älskar att kolla på dig, jag gillar det jag ser!
- ā då valde du jävligt fel raggnings replik sa jag och gick därifrån.
hahaha, jag kände mig som en big mac å COMP eller typ en 10kr hamburgare... hahahaha


poss

 
 
Ingen bild

Pelle

7 september 2013 12:48

Hej.
Fin och välskriven blogg du har.

Usch det lät inte skoj med tandläkaren.
Hoppas det gick "bra" och att de inte hittade fler hål än den gamla lagningen?

Trevlig helg.
/Pelle

emma

9 september 2013 00:50

hej :)
tack du!
jo 2 nya hål... trista pengar..

hoppas du hade en trevlig helg :)

 
Ingen bild

Pelle

10 september 2013 13:32

Så lite så.

Aj och usch lät inte skoj.

Men fick du de lagade på en gång eller får du ta och gå dit och laga dem senare?
Ja usch sånt är sura pengar, men hoppas det var bland dina första hål du haft?

Jo då hade en trevlig helg.
Hoppas det var likadant för dig.

Trevlig tisdag.
/Pelle

emma

18 september 2013 00:27

jag fick alla lagade samtidigt :)
nej de va nog mina 8-10 hål.. jag fick förklarat av min tandläkare att medicinen jag tar sätter sig på mina tänder som gör att bakterierna bryter sig in snabbare... så ska man sluta med sin medicin eller vad? haha

vad bra!

detsamma :)
Emma

 
Ingen bild

Pelle

3 oktober 2013 15:55

Hej igen.
Ber om ursäkt att jag missade ditt svar.

Oj och aj. Inte jobbigt att laga alla hålen vid samma besök?
Men jag hoppas inte att du haft alla de hålen sen du började få betala hos tandläkaren?

Nej precis medicinen kan du ju inte sluta med.

Trevlig torsdag.
/Pelle

emma

6 oktober 2013 23:50

hej !
jo fast bättre att ha det över ju :D !!
nej det har jag inte :) hade varit utfattig isåfall ;)

trevlig vecka :)!

 
Ingen bild

Pelle

10 oktober 2013 22:14

Jo precis bättre och ta allt och plågas vid bara ett tillfälle...

Hoppas de var på "samma sida" så du slapp bedöva hela munnen och inte kunde äta och prata på ett tag? ;-)

Vad slutade kalaset med de tre hålen på nu när du var där nu senast?

Trevlig fortsättning.
/Pelle

emma

15 oktober 2013 22:07

haha jag bedöva inte denna gången så kunde äta [;
det slutade på 3400 kr. jättttte roligt :D !!
/ Emma

 
Ingen bild

Pelle

16 oktober 2013 14:48

Aj låter som en självplågare. ;-)
Men då måste det vart små hål för annars hade det väll gjort förskräckligt ont?

Usch och fy pengarna rullar på fort där. Men fick du ingen ersättning eller liknade från försäkringskassan för det får ju de yngre till tandvården väll?

Trevlig onsdag.
/Pelle

emma

17 oktober 2013 08:42

nej ett va ganska stort, halva tanden nästan. men dom andra va små :-)

jag går oss privat tandläkare så jag får nog 300kr per år i rabatt haha...

trevlig torsdag!
/ Emma

 
Ingen bild

Pelle

17 oktober 2013 22:12

Aj då. Gissar att du var där sen med tungan och tyckte att det var ovant om de behövde laga så mycket?

Men jag hoppas att du sluppit problem med tänderna de lagade sen efteråt?

Ja det var ju inte mycket, fast du hade nog fått lika lite hos folktandvården...

Trevligt veckoslut.
/Pelle

emma

21 oktober 2013 03:24

ja nu är dom lagade och bra igen :)

trevlig vecka :)!

 
Ingen bild

Pelle

31 oktober 2013 13:00

Vad bra.
Och då får vi hoppas att det dröjer länge tills du får laga igen.

Hoppas veckan har varit bra och att du slapp stormen i början på veckan.

Trevlig fortsättning.
/Pelle

emma

8 november 2013 22:38

precis (:

stormen va ganska lugn här. ramla bara ett träd utanför min lght !
hoppas de gick bra där du bor?

trevlig helg!
Emma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma - 18 februari 2015 23:05


just nu känns det som om jag skulle vilja skita i ALLT! 3 veckor har bestått utav massa plugg, 3 prov på tre veckor inom medicinen och det är inga små prov! läxorna ligger på hög, försöker beta av dom en efter en, ligger bara en back nu men imon får...

Av emma - 16 februari 2015 23:54

heeeej :) jobbehelgen gick bra, bara as mycket att göra nu så man ser sin egna skugga springa före en.. ush.. idag har jag pluggat lite, sen handla vi sedan stack jag & challe till famo Hanna och hälsa på :) pigg som vanligt förutom hon hade fåt...

Av emma - 8 februari 2015 20:37

hejsan :) i lördags gick bilen mot Bromölla !! jag & mamma började dagen med att ut och äta Kina mat, andra dagen för mig i rad... sen hem och börja måla ! vi krängde kladdkaka och målade kvällen lång & idag :) har gått upp dom 5 kilona jag pre...

Av emma - 6 februari 2015 23:20

hejsan :] idag var jag oss arbetsterapeuten med min handled, har fortfarande en kraftig inflammation i armbågen som strålar neråt, så ska på akupunktur om 3-4 veckor.. blööh, jag gillar inte nålar, jag kan sticka andra men gillar inte att bli stu...

Av emma - 3 februari 2015 22:55

hejsan :) jobbehelgen gick bra, i lördags tvingade nicolina ut mig, henny & linnea, så efter jobb -> förfest här, mot bankomaten, kommer emma på sin pin kod till kortet? nä, låna pengar sen vidare mot Harrys. på söndagen på jobbet var vi alla gans...

Skapa flashcards