Direktlänk till inlägg 16 november 2014

~ ledig men ändå inte?

Av emma - 16 november 2014 20:06

hej :]

söndag söndag..
snart denna lediga helg över...

i måndags var det ju prov i psykologi. känns helt OK..
på kvällen åt vi oss famo sen skjutsa jag hem challe & sedan plocka jag upp mammi :] jag och mammi vi bakade, negerbollar, havreflarn & kanelbullar. så har för ätit mig en del så ska inte äta en enda kaka resten av år 2014. eller? svårt när man har de kollegor som man har ;]
mammi åkte iallafall hem i onsdags och jag åkte till jobbet..
i torsdags var de skola 9-15.30 sen jobb till 22.30 vi övade på blodtrycket på lektionen och hon som gjorde det på mig pumpade upp manschetten gaaanska för mycket två gånger så kändes som min arm var påväg mot himlen... haha!
men mitt blodtryck var iallafall OK :D
på kvällen gjorde vicky hand och ryggmassage på mig som vi oxå lärde oss i skolan. aaaaas najs, ska möta en man som älskar att ge massage, nomnom..

i fredags blev det stan med famo & challe, sen en runda till finja för kaffe & skitsnack med petra :) sen taco & film mys med jenni, Stoffe & challe!

igår var jag varit ute i svackan och aaaaaarbetade.. blööh.. haha.
körde ut för att hjälpa dom med att klyva bränne men nej, jag fick mata grisarna, fylla på med müsli och tanka diesel.. haha och jo lite med brännet oxå :] men de är kul att man kan hjälpa till !
jag vill ju oxå bo på landet.. men igår tveka jag..

idag var vi på dop för söta Nicole. fint och trevligt var det och hon är ju guda sööööt !!! :*

sen körde jag ut i svackan igen.. hjälpte till återigen att mata grisarna.. igår fastna jag i leran, men tog mig loss!! WOOP :D idag hade jag den rätta tekniken.. haha
hjälpte till att kasta lite ved efter Bo va där med trallorn och puttade in allt.. tyckte pappi sa att de va ca 60 kubik ved.. pööh, vill inte se ved på ett tag nu.. tränade dock arm musklerna ;)
sen lagade jag rosten på bilen, ju mer man lagar dessto mer kommer de tycker jag? haha.. tog av ögonlocken på bilen oxå, ska spraya dom i svart istället.. sen bytade vi till vinterdäck :) pappa bytade däcken medan jag fick hissa bilen. den dumkraften (heter de så? iallafall den va dum & jobbig så den får heta så!) den va iallafall jätte jobbig och pumpa upp och sen pumpa ner. eller nej inte pumpa utan skruva !!!!!! men känner mig delaktig i däck bytet så bra ems :D hihi.. dock tog vi sönder en packning till mina lågprofil däck så får köra och leta efter någon ny :D

fälgarna ska jag nu ta tag i och slipa ner för sedan lackera om dom.. ångrar mig redan, och jag har inte ens börjat...
men dubbdäcken är iallafall på :D

HAHA !!!
ska dela med mig en utav mina svagheter. jag är väldigt svag för män som
bär tex mc kläder, hockey kläder, Cross kläder osv. haha de är alltid lika roligt när man ser en mc komma, mhm ser smal, lång & jävligt sexig ut. tills dom tar av sig hjälmen. jag brukar bli rädd så jag går och gömmer mig..
samma med hockey, nomnom smask men hjälmen av och puff så är emma borta.. håll med mig? måste ju vara fler som tänker som mig? eller?! ingen? hm.. väntar fortfarande på att jag en vacker dag ska dregla när hjälmen åker av istället för att fly...
haha #fortsättdrömma #hoppetärdetsistamanskageupp

nu film sen sussa :]
skola sen jobb imorgon...

poss :*

tvättade och städa bilen i måndags, tror fiffi ville ha lite uppmärksamhet?

Alex hjälpte mig med bilen idag, liiiite.. han vet att jag har godis i bilen..

~ hej!
får jag presentera dig en vän som heter avundsjuk?
du träffar honom när allting går bra i livet. hans syster patetisk, behöver delar av ditt liv för att kunna leva själv. varför? för att du representerar allt dom inte är.
då kan du kalla på mig, och vem är jag?
jo, jag är leendet och jag ska förstöra deras dag!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av emma - 18 februari 2015 23:05


just nu känns det som om jag skulle vilja skita i ALLT! 3 veckor har bestått utav massa plugg, 3 prov på tre veckor inom medicinen och det är inga små prov! läxorna ligger på hög, försöker beta av dom en efter en, ligger bara en back nu men imon får...

Av emma - 16 februari 2015 23:54

heeeej :) jobbehelgen gick bra, bara as mycket att göra nu så man ser sin egna skugga springa före en.. ush.. idag har jag pluggat lite, sen handla vi sedan stack jag & challe till famo Hanna och hälsa på :) pigg som vanligt förutom hon hade fåt...

Av emma - 8 februari 2015 20:37

hejsan :) i lördags gick bilen mot Bromölla !! jag & mamma började dagen med att ut och äta Kina mat, andra dagen för mig i rad... sen hem och börja måla ! vi krängde kladdkaka och målade kvällen lång & idag :) har gått upp dom 5 kilona jag pre...

Av emma - 6 februari 2015 23:20

hejsan :] idag var jag oss arbetsterapeuten med min handled, har fortfarande en kraftig inflammation i armbågen som strålar neråt, så ska på akupunktur om 3-4 veckor.. blööh, jag gillar inte nålar, jag kan sticka andra men gillar inte att bli stu...

Av emma - 3 februari 2015 22:55

hejsan :) jobbehelgen gick bra, i lördags tvingade nicolina ut mig, henny & linnea, så efter jobb -> förfest här, mot bankomaten, kommer emma på sin pin kod till kortet? nä, låna pengar sen vidare mot Harrys. på söndagen på jobbet var vi alla gans...

Skapa flashcards