Alla inlägg den 5 januari 2015

Av emma - 5 januari 2015 21:12

hejsan hejsan :]
måndag = ledig..
jobbehelgen över men tyckte den var seg.. idag har vi städat bort allt julpynt så nu ser vi mot ljusare tider :)
var och handla med famo sen åt kvällsmat med henne :) nu tittar jag på serie, börjat kolla från avsnitt 1 på NCIS och där är ju aaaaap många avsnitt.. men spännande varje gång :)
ikväll var jag ganska irriterad ! proppen går titt som tätt här i trapphuset och i källaren så ikväll fick jag tvätta i mörker. torkskåpet funka ej så har kläder överallt..
letar lägenhet förfullt men ingen ledig! blir så trött på det :{ men jag ska inte ge mig !!!!!


nu ska jag berätta något tråkigt för er..
jag har en nästkusin, eller ja jag har
många.. men han här är i min ålder ungefär och för ett tag sedan fick han ont i magen.. han åkte till CSK men dom gjorde inget utan skickade hem honom med alvedon.. eftersom han inte togs på allvar utav dom åkte han till Lund där dom undersökte honom och då såg dom en tumör i hans mage. okej redan här ser vi att CSK är dåliga..
jag fick reda på detta i oktober när
vi kom hem från Turkiet.
hans tumör är lika stor som en tennisboll och den är elakartad.
i månader har han gått på cellgifter men tumör har inte svarat på dem. idag berätta famo att nu ligger han på sjukhuset i Lund, tumören har växt och vad gör dom? INGENTING !! famos syster sa att när hon var och hälsade på honom var det helt tomt i salarna, ingen personal !!!! dom är så arga och trötta på det för ingen tar tag i det här allvaret.
var är Sverige påväg? ska man behöva dö innan någon vaknar och inser att vi har problem?
jag har bara träffat denna nästkusin någon enstakad gång men jag tycker det är så läskigt & jag tycker så synd om han och hans familj.. jag håller tummar & tår att dom snart gör någonting åt det och att han snart mår toppen igen..

sorligt att man ska behöva stå på sig när man är oss en doktor.. man går väl till doktorn när man mår dåligt ? inte för skojs skull? ja jag vet att vissa är där så fort dom har en fis på tvären men ush nej!
jag togs iallafall på allvar då när jag hade knutan i halsen och hade haft den där i veckor. min doktor varnade mig att det kunde vara en tumör.. TUR så var det inte det för knutan la sig efter några dagar..

ta vara på varandra <3

och färglös som en tår blir jag
utan dina andetag.

Ovido - Quiz & Flashcards